سلامت و بهداشت

حکم شرعی دستبند خلخال یا خلخال هیئتی

متاسفانه چند سالی است که نوجون ها در مراسم امام حسین خلخال دست میکنند. اما واقعا فلسفه این کار چیست ؟ ایا از نظر شرعی مشکل دارید یا … پس با ما همراه باشید.

معنی خلخال

خَلخال حلقه‏ای فلزی، زینت بخش پای زنان است.

دستبند خلخال چیست

دستبند خلخال دستبندهای ساده‌ای از جنس نقره ، برنج یا مسی که بعنوان دستبند و یا پابند برای آقایان یا بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستبند خلخال نماد چیست

متاسفانه مطلب زیر به دروغ در نت منتشر شده است:
دستبند خلخال نماد ارادت به حضرت زینب (س) و نشان از مظلومیت این بانوی عزیز می‌باشد . که علاوه بر نماد مذهبی و ارادت به بانوی بزرگوار اسلام ، خواص و فواید بسیار زیادی نیز برای بدن نیز دارد .
این دستبند هیچ خاصیتی ندارد. لطفا هوشیار باشید.
فلسفه خلخال دست مردانه
متاسفانه مطلب زیر به دروغ در نت منتشر شده است:
افراد مذهبی و ارادتمند به حضرت زینب (س) برای نشان دادن ارادت خود به این بانوی بزرگوار ، از دستبند خلخال استفاده می‌کنند . از این رو ، حتی در بین مردم به اسم دستبند هیئتی نیز معروف شده است .

حقیقت چیست ؟

دستبند خلخال یا همان خلخال هیئتی در هیچ کجای روایات به ان اشاره نشده است و هیچ ارتباطی با نماد ارادت به حضرت زینب ندارد. متاسفانه تعدادی سایت سودجو در این زمینه فعالیت میکنند و با بازی کردن با افکار نوجون ها اقدام به فریب انها میکنند و بیان میکنند بیاید خلخال بخرید تا ارادت خود را نشان بدهید !
درست است که از نظر شرعی اگر خلخال از جنس طلا نباشد و توهین به اهل بیت نباشد میشه اونو دور دست انداخت. اما دقت کنید که این امر فریبی بیش نیست. اگه واقعا میخواهی بگی من عاشق حضرت زینب هستم تلاش کن تا زندگی خودت را رنگ و بوی خدایی بدهی.
کاری را اتجام بده که در روایات به ان اشاره کرده باشند. نه کاری که یهویی چند سال است رسم شده است و برای خودنمایی برخی نوجون ها انجام میدهند. و بیشتر جنبه زینتی دارد یا جنبه ارادتی !

اخرش خلخال هیئتی بخرم یا نه ؟

امام حسین نیاز به دستبند و لباس مشکی تو نداره
امام حسین نیازی به شال مشکلی تو نداره
امام حسین نیاز به دو کیلو گریه کردن و به سر و صورت زدن تو نداره
امام حسین فقط ازت میخواهد که ادم باشی و خودت رو بسازی و واقعا یار واقعی او باشی و زمانی که باید گناه کنی به خاطر ارادت به امام زمان خودت از گناه چشم پوشی کنی
وگرنه اگه توی جلسه روضه شرکت کنی و چند ساعت بعد با رلت چت کنی و لذت جنسی ببری واقعا تمام عزاداری های شما بیهوده بوده است.

خلخال در نماز

بنابر مشهور، نمازگزاردن زن با خلخال صدا دار مکروه است. خلخال از مصادیق زینت زنانه است؛ از این رو، استعمال آن بر مرد حرام می‏باشد.

در احکام اسلامی، «طلا» برای مردان حرام است. استفاده از زیورآلات غیر طلا مانند «گردنبند» و «دستبند» نیز برای مردان شرایطی دارد.

 به گزارش نوجوانی، نظر سه تن از مراجع تقلید در این باره را بخوانید.
مراجع
سوال
پاسخ
آیت الله خامنه ای
انداختن زنجیر توسط مردان چه حکمى دارد؟
اگر زنجیر از طلا باشد و یا از چیزهایى باشد که استفاده از آنها مخصوص زنان است، انداختن آن براى مردان جایز نیست.
آیت الله مکارم شیرازی
آیا مردان مجاز به استفاده از “گردنبند” و “دستبند” از جنس غیر از طلا هستند؟
چنانچه طلا نباشد و علامت و نشانه ای از گروه های منحرف محسوب نشود اشکالی ندارد.
آیت الله موسوی اردبیلی
آیا انداختن «گردنبند» و «دستبند» غیرطلا برای مردان مجاز است؟
چنانچه طلا نباشد و علامت نشانه ای از گروه های منحرف محسوب نشود، اشکالی ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫24 دیدگاه ها

  1. مشتی تو کار ما بچه هیئتیا دخالت نکنید اصلا هیچکس حق دخالت به عزا و نوع عزاداری آقا اباعبدالله الحسین رو نداره و نخواهد داشت چه شما چه هرکس دیگه ای و هرکس دوس داره خلخال میندازه نداشته باشه هم نمیندازه

    1. لطفا اسم خودتون رو بچه هییتی نذارید. کسانی که پیشونی انها هم پینه بسته بود و حافظ قران و نهج البلاغه هم بودن گفتند ما خودمون از امام علی بهتریم و شمشیر روی امام کشیدن و … اسلام هرکی هرکی نیست که بخواهی با ساز خودت زندگی کنی. لطفا اسم نوکر امام حسین رو از روی خودت بردار و هرجور عشقت کشید جلو برو. وگرنه با نام امام حسین بازی نکن دوست گرامی.

  2. روایت در بهار النوار جلد ۴۳
    امام حسن در مسجد روی شانه های پیامبر بودند در حالی که برق خلخالشان ار انتهای مسجد نمایان بود

    1. اقا یا خانمی که اسم خودت رو گذاشتی کلب یا سگ رقیه! حضرت رقیه سگ نمیخواهد و ادم میخواهد. بعدشم این روایت بیانگر خلخالی است که به مچ پا بسته میشه. لطفا روایت ها رو تحریف نکنید و با این واژه های اقدام به گمراه کردن نوجون ها نکنید.

  3. سلامو خسته نباشی
    من از بچه گی هیئتی هستم و هیئت های زیادی رفتم.
    یک روز توی هیئت یک چیزی نظر منو به خودش جلب کردت
    دسبند خلخال همه میگفتن ای دستبن خوبه و مال حضرت رقیه بوده فلان
    ولی من زیر بار حرفاشون نرفتم تا اینکه برام عادی شد، تا همین امشب که قسط به خرید شو داشتم
    تا اینکه اومدم ببینم که از این دست بند تعریف شده تا قیر… تا به سایت شما رسیدم
    واقعلا ممنونم

    1. سلام محمد جان. خواهش میکنم. واقعا خوشحال هستیم که دوستان و کاربران خوبی مثل شما داریم. اگه واقعا عاشق حضرت رقیه هستی به دوستات هم اطلاع رسانی کن و سعی کنید جلسات ماهانه روضه دورهمی داشته باشی یا برا خانم کلیپ و فیلم درست کنی و یا کانال و پیج بزنی و بقیه رو دعوت کنی

  4. بعضی فروشندگان برای فروش اجناس خود تبلیغ الکی میکنن،ولی در قرآن اشاره شده که بعدی از رستگاری با دستبند و پابنده نقره و غیره آدم را زینت میدهند و در بهشت هستند.

    1. اینکه در قران بیان شده است در بهشت جام شراب هم به بهشتیان داده میشود دلیل نمیشه ادم در این دنیا هم شراب بنوشه. هیچ وقت مبنی استدلال خودتون را اینگونه قرار ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا