پسرونهسلامت و بهداشت

آموزش اصلاح موهای ناحیه تناسلی (ویژه پسران)

دوستان نوجوان درخواست کردند که آموزش اصلاح موهای آلت تناسلی (ویژه پسران) را یاد بدهیم. پس خوب گوش بدهید. ببینید دوستان من… شما دو راه برای اصلاح موهای زائد بدنتان دارید:

1) پودر بهداشتی موبَر

2) تیغ اصلاح

در ادامه به بررسی این دو روش میپردازیم.

پودرهای بهداشتی موبر:

– پودرهای بهداشتی موبر، فواید زیادی دارند. از جمله:

* هیچ خطری ندارند.

* خیلی خوب و راحت موهای زائد را از بین می برد.

تنها مشکلش که شاید بعضی ها دوست نداشته باشند این است که زمان بیشتری را از شما میگیرد تا بتوانید اصلاح موهای زائد بدنتان را انجام دهید

روش: این بسته را خریده و پودرها را در ظرفی ریخته و با افزودن کمی آب، خمیری از آن درست کنید و سپس این خمیر را به موهای زائد بالای آلت تناسلی خود و نیز موهای اطراف مقعد خود بمالید. سپس 8 الی 10 دقیقه صبر کنید و سپس به راحتی موهای زائد را از بدنتان جدا کنید.

تیغ های اصلاح:

این روش سریع است ولی پُر خطر (مخصوصا برای نوجوان های عزیز). چون احتمال بریدن پوست بدنتان زیاد است و حتی اگر بخواهید موهای زائد مقعدتان را اصلاح کنید، باید بسیار بسیار دقت کنید که خود را زخمی نکنید. درضمن با استفاده از تیغ، بعد از مدتی، موهای بدنتان زمخت می شود.

ابتدا موهای بدنتان را با کف، نرم کنید و سپس به آرامی (خیلی خیلی خیلی آرام) موهای بدن تان را اصلاح کنید.

دوستان عزیز، فقط خواهشا وقتی از تیغ استفاده میکنید، خیلی خیلی مواظب باشید

بهترین اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی

امروزه علاوه بر تیغ های ریش تراشی از انواع ژیلت های مخصوص که دارای صابون هستند و اصلاح بهتری انجام می دهند نیز استفاده می شود. ژیلت ها دارای دو قسمت ژل مانند در دو طرف تیغ هستند که باعث روانکاری موها قبل از تیغ زدن می شوند. همچنین نسبت به تیغ امنیت بیشتری دارد و احتمال بریدن پوست بسیار کم می شود. برای استفاده از ژیلت به نکات زیر توجه نمایید:

از هر ژیلت یک بار بیشتر استفاده نکنید

ژیلت ها به منظور استفاده یک بار مصرف تهیه می شوند. اگر شما از ژیلت استفاده کنید و آن را در حمام بگذارید به دلیل رطوبت حمام انواع میکروب ها را جذب می کند و در صورت استفاده دوباره برای ناحیه تناسلی می تواند باعث ایجاد عوارض پوستی و یا عفونت های ناحیه تناسلی شود. بنابراین حواستان به بهداشت استفاده از ژیلت باشد.

پوست را بکشید

اگر پوست شل باشد احتمال بریده شدن پوست وجود دارد. ژیلت فقط روی سطح صاف و کشیده به خوبی عمل می کند. بنابراین با دست آزاد خود، پوست را محکم بکشید و آن را محکم نگه دارید.

به آرامی موهای زائد ناحیه تناسلی را بزنید

اصلاح در جهت رشد موها از ناراحتی جلوگیری کرده و در خلاف جهت رشد مو باعث سوزش می شود. بنابراین بهتر است موها را در جهت رشد اصلاح کنید. همچنین اصلاح موها با ژیلت در خلاف جهت رشد موها باعث افزایش رشد مو در این ناحیه می شود. برای اصلاح بهتر نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • به جهت رشد موها در هنگام اصلاح توجه کنید. اگر موها به سمت پایین رشد کرده اند به سمت راست یا چپ اصلاح کنید. سعی کنید به حس خود در خصوص موها توجه کنید و به چشم ها اعتماد نکنید.
  • بیش از حد اصلاح نکنید. به قدری ژیلت را روی پوست بکشید که مو را جدا کند. اگر بیش از حد یک جا را اصلاح کنید متورم می شود و بعد از رشد اولیه حسابی دچار خارش می شوید.
  • در اوایل اصلاح، هنگامی که دو روز پشت سر هم موها را اصلاح می کنید ممکن است خارش و قرمزی پوست را تجربه کنید. بنابراین بعد از اصلاح بگذارید چند روز بگذرد تا پوست به تغییرات عادت کند.

موهای زائد پشت را فراموش نکنید

فراموش نکنید که موهای پشت را هم باید اصلاح کنید. سعی کنید موهای پشت را در جلوی آینه بزنید تا دیدتان راحت تر باشد.

تمیز کردن موهای زائد

پس از اصلاح موهای زائد، حمام را تمیز کنید.

لطفا تجربیات و سوالات خودتان را با ما در مورد نحوه اصلاح موهای اندام های جنسی خود به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫611 دیدگاه ها

  1. سلام دارا جان. خوشحالیم که خجالت خودتون رو کنار گذاشتید و با مامان صحبت کردید. از ژیلت استفاده کنید براتون کافیه. اما حواستون باید باشه که خودتون رو زخم نکنید. پودرها بد بو هستند اما خطر پارگی ندارند و پوست را سیاه نمیکنند.

    1. سلام من تازه وارد ۱۴سالگی شدم و موهای بدنم رشد کرده و مامانم میگه هنوز زوده موهای بدنت و بزنی مامانم گفت گوگل سرچ کنم اگه میشه راهنماییم کنید.چون سنم کمه نمی‌دونم از الان میشه موهای بدنم و بزنم‌یا نه و اینکه با چی بزنم؟ممنونم

  2. سهیل جان. بهتر است از ژیلت های یکبار مصرف استفاده کنید و هر بار ژیلت را دور بیندازید. اما اگر از نظر مالی مشکل دارید میتوانید تیغ را با اب بشوید و موها را با دست خارج کنید یا انکه چند ضربه به ارامی به بدنه ژیلت بزنید ( ژیلت را به بدنه دیوار حمام بزنید) تا موها از ان خارج شود و خشک کنید تا دفعه بعدی از ان استفاده نماید.

    1. سلام من ۱۵ سالم هست.مو های ناحیه بیضه را باید اصلاح کنیم یا نه . چگونه باید اصلاح کنیم . با ژیلت میشه یا حتما کرم موبر میخواد؟ ممنون میشم کمکم کنین

      1. من از 13 سالگی دو تا تیغ مخصوص کنار کذاشتم یکی برای مو های الت تناسلی یکی هم برای زیر بغل این موضوع رو با پدرم در میان گذاشتم و او توضیح کامل را برای من داد و حتی در تراشیدن به من هم کمک کرد

        1. چه بابا خوبی اومده کمکت کرده کوتاه کنی😂من به بابام بگم احتمال کوتاه کردن التم هست😑

          1. عجب😅
            من الان موندم چجور بگم چشاشون وای میسه🤣

    2. من از 13 سالگی دو تا تیغ مخصوص کنار کذاشتم یکی برای مو های الت تناسلی یکی هم برای زیر بغل این موضوع رو با پدرم در میان گذاشتم و او توضیح کامل را برای من داد و حتی در تراشیدن به من هم کمک کرد

  3. سلام
    من چند وقته پیش برای اولین بار موهای زیر بغل را با ریش تراش زدم ( البته به پدر و مادرم نگفتم و خجالت می کشم)
    و همین جور که شما گفتید الان که دوباره بلند شده خیلی کلفت و سفت و چسبناک و بد شده
    راهی نداره نرم بشه؟

  4. الان دیگه کم کم داره موهای سینه ام در میاد نیاز به ریش تراش و… دارم روم نمیشه بگم به پدر و مادرم چکار کنم؟
    به نظر شما مو سینه را با ریش تراش بزنم خوبه؟

  5. سلام جواد جان. اولا خجالت را کنار بگذارید. شما بچه نیستید و بزرگ شده اید و بالاخره والدین متوجه میشن. در ثانی از تیغ استفاده کنید. میتوانید از کشور والدین استفاده کنید که این وسایل بهداشتی در انجا موجود هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا