پسرونهسلامت و بهداشت

سایز آلت تناسلی

سایز آلت تناسلی به‌طور نرمال چقدر است؟

آیا اندازه آلت تناسلی من برای داشتن یک رابطه جنسی خوب مناسب است؟

آیا بزرگ نبودن آلت تناسلی من باعث می‌شود شریک جنسی من احساس خوبی درباره رابطه جنسی با من نداشته باشد؟

اینها سوالاتی است که بسیاری از مردان همواره از خود می‌پرسند.

به‌دلیل افزایش فیلم‌های پورنوگرافی و الگوهای غلطی که رسانه‌ها مبلغ آن می‌باشند، مردان در دهه‌های کنونی نگرانی زیادی درباره اندازه الت تناسلی خود دارند. حدود ۴۵ درصد از مردان نگران اندازه الت تناسلی خود هستند.

بر اساس تحقیقی که در مجله بین‌المللی بریتیش اورولوژی به چاپ رسیده است، به‌طور متوسط اندازه آلت تناسلی در حالت طبیعی ۹ سانتی‌متر و در حالت نعوظ ۱۳ سانتی‌متر است.

اندازه متوسط محیط یا دور آلت تناسلی در حالت طبیعی ۹ سانتی‌متر و در حالت نعوظ ۱۱٫۷ سانتی‌متر می‌باشد. این تحقیق روی ۱۵۰۰۰ مرد انجام شد و مشخص شد تنها ۵ درصد مردان آلت تناسلی‌شان در حالت نعوظ بلندتر از ۱۶ سانتی‌متر است. ۵ درصد مردان نیز اندازه آلت تناسلی‌شان در حالت نعوظ کوچکتر از ۱۰ سانتی‌متر است.

نکته مهم دیگر آن است که اندازه الت تناسلی در حالت نعوظ آن مهم است. زیرا اندازه آلت تناسلی می‌تواند در حالت طبیعی بین دو نفر متفاوت باشد ولی در حالت نعوظ اندازه‌اش برابر باشد. زیرا اندازه الت‌های تناسلی کوچکتر در حالت نعوظ تا ۱۰۰ درصد و اندازه آلت‌های تناسلی بزرگتر در حالت نعوظ تا ۷۵ درصد افزایش می‌یابد.

چگونه آلت تناسلی خود را اندازه بگیریم؟

برای اندازه گرفتن آلت تناسلی خود لازم است تا طول آن را از حشفه (Pubic Bone) تا نوک آلت اندازه بگیرید.

آیا اندازه آلت تناسلی مهم است؟

مردان نگران هستند که آیا اندازه آلت تناسلی‌شان برای یک رابطه جنسی رضایت‌بخش برای خود و شریک جنسی‌شان مناسب است یا خیر. آنها نگران هستند که لخت چگونه به‌نظر می‌رسند. بسیاری از آنها از رفتن به استخر پرهیز می‌کنند، زیرا نگران تحقیر دیگران هستند.

دخول باید چند سانت باشد؟

باید بدانید که اندازه آلت تناسلی در رضایت از رابطه جنسی شما و شریک جنسی شما تاثیری ندارد. این باور غلط که هر چقدر آلت تناسلی بزرگتر باشد، رابطه جنسی بهتر است، بر اساس آگهی‌های تبلیغاتی غلط و فیلم‌های پورنوگرافی در ذهن افراد جای گرفته است. واژن زن به‌گونه‌ای است که خود را با سایز آلت مرد تطبیق می‌دهد. طول واژن زن در حالت تحریک نشده ۷٫۵ سانتی‌متر و در حالت بیشترین تحریک، نهایت به ۱۰ سانتی‌متر می‌رسد. بنابراین اگر آلت مرد در حالت نعوظ بطور متوسط ۸ تا ۱۰ سانت باشد، کل واژن زن را پر می‌کند. بسیار به‌ندرت پیش می‌آید که آلت تناسلی مرد در حالت نعوظ کمتر از ۸ تا ۱۰ سانتی‌متر باشد.

همچنین بر اساس تحقیقات مشخص گشته است که اندازه آلت تناسلی معیاری برای جذابیت مرد در نگاه یک زن نمی‌باشد. بلکه معیارهای دیگری چون رمانتیک بودن، نرم‌خویی، توجه به نیازها و خواسته‌ها معیار جذابیت مرد از نگاه زنان می‌باشد.

نکته دیگر آن است که همه مردان آلت تناسلی‌شان را از زاویه‌ای می‌بینند که آن را در مقایسه با آلت تناسلی دیگران کوچکتر می‌بینند. بنابراین آلت تناسلی خود را در آینه مشاهده کنید تا باور غلط شما اصلاح شود. باور غلط دیگر آن است که افراد قوی هیکل آلت تناسلی بزرگتری دارند. این باور نیز درست نمی‌باشد.

افزایش سایز آلت تناسلی

اورولوژیست‌ها باور دارند تنها مردانی که اندازه آلت تناسلی آنها در حالت طبیعی کمتر از ۴ سانتی‌متر و در حالت نعوظ کمتر از ۷٫۶ سانتی‌متر می‌باشد باید برای درمان فیزیکی خود اقدام کنند، در غیر اینصورت نگرانی آنها درباره سایز آلت تناسلی‌شان باید توسط یک روان‌درمانگر بهبود بیابد، زیرا این نگرانی ناشی از خطای شناختی آنها می‌باشد.

مراجع باید درباره طول متوسط آلت تناسلی با درمانگر خود گفتگو کند و درک کند که آیا باور او درباره کوچک بودن آلت تناسلی‌اش واقعی است یا تنها بر اساس خطای شناختی او شکل گرفته است. آیا مراجع طول متوسط آلت تناسلی را در مردان می‌داند و یا آنکه باورهای غلطی دارد. پس از گفتگو با مراجع، در صورت ضرورت او به یک اورولوژیست ارجاع داده می‌شود.

در اکثر موارد مراجع معیار صحیحی برای سایز آلت تناسلی خود ندارد و اندازه آلت تناسلی خود را بر اساس معیارها و داستان‌های غیرواقعی که از دوستان و اطرافیان خود شنیده است، آگهی‌های دروغین تبلیغاتی و یا فیلم‌های پورنوگرافی (اعتیاد به پورنوگرافی) که غیرواقعی هستند، می‌سنجد. تاکید زیاد رسانه‌ها و تبلیغات بر عامل جنسی به‌عنوان ملاک خوشبختی و احساس رضایت، فاکتور دیگری است که سبب شده است مردان درباره آلت تناسلی خود نگران شوند.

موارد زیر به مراجع کمک می‌کند تا خطاهای شناختی خود را اصلاح کند:

۱. بر ویژگی‌ها و خصوصیات و نیز اجزایی از بدنتان که آنها را دوست دارید، تاکید بیشتری کنید؛ همانند شانه‌های پهن و خنده زیبای خود.

۲. خود را در وزن مناسبی نگاه دارید. در اینصورت احساس بهتری درباره خود پیدا می‌کنید.

۳. آگاه باشید که شریک جنسی رضایت‌بخش بودن، ارتباطی به طول آلت تناسلی شما ندارد.

۴. اعتماد به‌نفس خود را محدود به حوزه فیزیولوژیکی خود نکنید. با پرداختن به حوزه‌های هنر، ورزش، خلاقیت و هوش اعتماد به‌نفس خود را افزایش دهید.

۵. خودتان را با ورزشکاران و مدل‌ها مقایسه نکنید.

۶. فیلم‌های پورنوگرافی واقعی نمی‌باشند. آنها نباید ملاک اندازه آلت تناسلی شما و معیار رابطه جنسی رضایت‌بخش شوند.

پس از مطالعه متن بالا و با توجه به حقایق ذکر شده درباره اندازه الت تناسلی، اگر همچنان فکر می‌کنید الت تناسلی شما کوچکتر از آن است که احساس رضایت داشته باشید و به‌دنبال راه چاره هستید، به موارد زیر دقت کنید.

آیا می‌توان سایز آلت تناسلی خود را افزایش داد؟

با وجود تبلیغات گسترده‌ای که در این زمینه به‌جهت وجود انواع کرم‌ها، قرص‌ها، لوسین‌ها، تزریق چربی و کرم‌های گیاهی و نیز کارا بودن عمل جراحی وجود دارد. ولکن تاکنون هیچ تحقیق علمی کارایی این روش‌ها را اثبات نکرده است و اکثر این روش‌ها عوارض جانبی زیادی نیز بهمراه دارند. عمل جراحی پنوپلاستی نیز تنها ۱ تا ۲ سانت بر افزایش طول آلت تناسلی در حالت شل و افتاده تاثیر دارد و هیچگونه تاثیری بر افزایش سایز آلت تناسلی در حالت نعوظ ندارد.

گروهی نیز ادعا می‌کنند با تزریق هورمون تستسترون در دوران رشد می‌توان سایز آلت تناسلی را افزایش داد. تحقیقات علمی این ادعا را نیز ثابت نکرده‌اند.

تمیز کردن موی اطراف آلت تناسلی کمک بسیاری به بزرگتر دبده شدن سایز آلت تناسلی می‌کند. کاهش چربی شکم و وزن کم کردن نیز منجر به بزرگتر دیده شدن آلت تناسلی می‌شود. در عین حال بهتر است به‌جای تمرکز بر افزایش سایز آلت تناسلی خود، بر تکنیک‌های دیگری چون معاشقه و ابراز علاقمندی تاکید کنید که در نزد زنان کارایی بیشتری دارد.

زمان رشد سایز آلت تناسلی مردان

رشد سایز آلت تناسلی در چه سنی شروع می‌شود و تا چه زمان ادامه دارد؟ آلت تناسلی مردان در دوران نوجوانی شروع به رشد می‌کند. نوجوانی را می‌توان بین سنین ۹ تا ۱۴ سالگی دانست. رشد آلت تناسلی می‌تواند تا سن ۱۹ سالگی نیز ادامه یابد، ولکن پس از آن آلت تناسلی دیگر رشد نمی‌کند. اگر شروع رشد آلت تناسلی دیر اتفاق افتاده باشد، تا ۱۹ سالگی نیز امکان رشد آلت تناسلی وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫24 دیدگاه ها

  1. سلام ۱۷ سال دارم الت من در حال نعوظ ۱۶ سانته آیا این سایز طبیعیه؟
    دویتان دیگه شما چند سالتونه و سایزتون چقدره؟

    1. سلام اریا جان. لطفا نگران این موضوع نباشید. مشکلی ندارید.

  2. سلام من اصلا برام مهم نیست /:
    و اصلا بهش فکرم تا حالا نکرده بودم جالبه اینکه فهمیدم یه دغدغه است

    نکته دوم اینکه لطفا تصویر مقاله رو تعویض کنید از نظر من مناسب نیست با تشکر 💚🙏

  3. باسلام لطفا عکس مقاله رو عوض کنید وگرنه مجبور به برخورد خشونت امیز میشم
    خیلی بدم میاد یکی به حرفم بی اهمیت باشه 😑😠
    آدرس میدم بیایید دعوا 😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا